Thursday, August 6, 2009

Sykdom i hus.

Å ha sykt barn i hus er jammen ikke mye moro.....nå har stakkars lille Ole lagt rett ut siden mandag. Får ikke i han hverken vått eller tørt, og da blir jeg litt fortvilet altså!!
Han har hatt en skikkelig sjau med magesyke, men nå er han heldigvis på bedringens vei.

Febersyk Ole:(


Men midt oppi alt kaoset så har jeg fått sysle litt med smykker og scrapping.

Jeg har så innmari dårlig samvittighet fordi jeg ikke kommer meg "ajour" med bildene....det kommer ALDRI til å skje, jeg er klar over det.......men nå bestemte jeg meg for å ikke scrappe denne sommerens bilder før sommeren -08 var i boks!!!

Da var det bare å legge en slagplan, og jeg er ganske så fornøyd. Jeg gikk gjennom papirer som har sommerfarger som kan harmonere, tenkte overhode ikke på bildene tenk!!! ;) ( Bortsett fra at jeg vet hvilke farger som går igjen på klærne våre år etter år;))

Deilige sommerfarger!


Pynt og kartong kom så til......så kjøpte jeg meg en 9*9 album på familieminner.no, et format jeg ikke har prøvd før men som jeg fant ut passet perfekt til mitt lille hastverksprosjekt.

I går kveld satte jeg meg ned og kutta kartong og papir....limte ikke noe før grovoppsett var klart på de første sidene. Alle sidene skal ha hvit bazzil som bakgrunn. SKal faktisk ikke sverte kanter i det hele tatt har jeg bestemt!! Slå den:)) Skal være lyse og lette sider.

Bare kuttet papirene og lagt bildene oppå. Ikke noe er limt enda:)

Slike enkle sider kommer det til å bli....
Teksten kommer etterpå har jeg bestemt...skal skrive reisedagbok og printe ut.

I kveld er det heldigvis en liten vennescrappekveld, så da tar jeg bare med meg dette jeg holder på med nå, så får jeg gjort unna noen sider tenker jeg! Gleder meg til å komme meg ut av huset:)

Ole har bestilt boller i dag, så nå står de varme og nystekte på benken....så gjenstår dt å se om han spiser de?

Ønsker alle en flott dag:)




7 comments:

Ragnhild's verden said...

Hei!

Det er ikke kjekt når ungene er syke. Han såg ikke så pigg ut der han låg. Håper han klarer å få spist noen boller så formen stiger. Ser at du er igeng igjen med scrapping. Her blir lite gjort om dagene. Trodde at jeg skulle lage så mange kort nå mens jeg har ferie, men må bare tilstå at jeg ikke har laget et enda.
God bedring til Ole.

Klem fra Ragnhild

Hvitrose said...

Stakkars Olemann!!Bra han er på bedingen no da:)))
tenker han har fått masse kjærlig omsorg fra hele familien:))

Ser du er godt igang med scrappingen Inger!!Flotte greier;))Gleder meg til treff!!!!:)))))

Klem til dere!!:))

Hanne said...

Stakkars, Ole! Håper han snart er frisk igjen!

Er ikke 9x9 en kul størrelse, da? ;-)

Men jeg syns du er litt hard med deg selv når du ikke skal sverte kanter, altså! Det er en fastgrodd vane hos meg! :-) Men jeg klarte det faktisk her om dagen, selvom jeg må innrømme at jeg pussa kantene i stedenfor! :-)

Unknown said...

Ikke noe kjekt med syke unger i hus. Håper han snart er frisk igjen. Har masse feriebilder jeg også som må scrappes. Tror jeg må gjøre en del av loene ganske enkle for å få unna en del. Får heller gjøre mer ut av utvalgte bilder :-)

Så flotte smykker du lager forresten :-)

vivian said...

Takk for det Inger! Nå er det bare trappa, eletriker og rørlegger igjen. SÅ ER VI I HUS! ;-) Og da kan vi sprette ei kald ei! hehe!

vivian said...

Hm???? kan du vær så snill og oversette det over her????? hehe. ;-)

Ps venter i spenning på neste innlegg her!!!!! ;-)

Inger said...

De tegna skjønte ikke jeg mye av nei;)