Thursday, July 22, 2010

En skatt,

Jeg var nede på vaskerommet akkurat for å vaske maskin nr "ørten" med klær....og på toppen av skapet fant jeg igjen denne skatten her! Dette er en album som mine besteforeldre hadde hjemme ho seg, men som jeg aldri så hos dem da jeg var liten. Det lå nok godt gjemt nedi en kasse på loftet, og åpenbarte seg for oss da mine besteforeldre gikk bort.
Min mor lider av alvorlig ryddemani, og hiver alt gammelt skrot hun kommer over.....heldigvis så har ikke jeg samme lidelsen og fikk røsket til meg denne lekre albumen før hun kastet den!! Ja, for tenk det hadde hun faktisk tenkt å gjøre!!!!!
Jeg har ikke sett i denne på et par år, og det var morsomt å ta den frem igjen nå....de laget jammen lekre album før i tiden altså. Men jeg savner navn og historier til bildene!!! Når jeg lager album til barna ser jeg jo at fine bilder og lekker pynt er en ting, men historien bak bildene er så mye viktigere. I denne albumen kjenner jeg igjen min bestefar, oldefar og oldemor, og jammen kjenner jeg igjen en onkel som baby også. Men albumen er jo full av bilder av skjønne små stivpyntede barn, vakre damer og stramme menn,........ skal tro hvem de er alle sammen??
En liten påminnelse til meg og andre scrappedamer..... få med historien bak kunstverkene:) Jeg skal i allefall skjerpe meg litt;)

4 comments:

Renate said...

For et aldeles lekkert album du fant igjen. Enda godt at din mormor ikke rakk å kaste denne skatten!
Og jeg er enig med deg. Er desverre altfor lite flink til å dokumentere noe som helst på mine LOs. Lover å skjerpe meg der selv!

Ha en herlig dag Inger.

Carrin said...

Hadde ho tenkt å kaste denne?! Nei nei nei! Guri noe så nydelig da!

Batcheeba said...

Den husker jeg faktisk :)

Synnøve said...

Hellandussen.... hadde hun tenkt å kaste denne??? Lekker skatt, og sanne ord Inger!!!
Har vært for dårlig med tekst selv, så her må det skjerpes!
Ha en fin uke,
klem