Sunday, May 9, 2010

Vel overstått konfirmasjon.

Da har vi landet etter en flott feiring av Ida som var konfirmant i Borgundkirka 8. mai:) Det var en laddet stemning i heimen fra morgenen av, og Ida var veldig spent og nervøs. Men det viste seg å være helt ubegrunnet! Dagen gikk som en røyk, og plutselig var det langt på kveld. Vi startet dagen med gaver til hedersgjesten, og om Ida ble glad for kameraet ser dere vel svaret på på bildet over...... Hun fikk Canon eos 500d så nå blir vi vel flere i familien som kan knipse i vildensky.. Hun fikk også linse, veske og alt annet ytstyr som trengs:)

Jeg har i lang tid jobbet med å lage en album til Ida fra Einar broren vår som døde for 14 år siden. Han var fadderen til Ida og da har jeg fortalt om hans liv i bilder og tekst. I tillegg så fikk hun et gullsmykke som har gått i arv i familien som Einar hadde....det ble litt tårer på morgenkvisten for å si det slik.

Ida var hos frisør for å få en flott frisyre, hun hadde til og med ekte blomster i håret! Når bunaden kom på var det en vakker ung dame som sto foran meg<3>


Så gikk ferden til Borgundkirka, en time før seremonien var vi der for å sikre oss gode plasser.....anbefales ikke med en gutt på snart ni år i familien;) Han var fryktelig lei før seremonien begynte han........... I kirka gikk det kjempefint, og ingenting av det Ida fryktet skjedde...som å snuble i trappa eller gå feil vei......

Selskapet hadde vi på Jervelhaugen i det flotte Jervelhuset.....riktig lekkert dekket bord, og nydelig mat!

Flotte taler, gråt og latter.....helt slik en konfirmasjonsdag skal være:) Vi var så fornøyde at vi booket konfirmasjonen til Ole samme dagen vi;) han skal konfirmere seg om 6 år, så da er vi vel ute i god tid:))
Ida hadde et smil om munnen hele dagen, og var kjempefornøyd.

Og er jenta vår fornøyd så er vi det også!!! Ha en strålende dag du som leser og legger igjen en kommentar til meg:)

2 comments:

Janne-Lise said...

Så nydelige bilder og så flott en dag Ida fikk. Jeg sitter her og tørker noen tårer over Einars liv i bilder og tekst og kan bare tenke meg hvor følelsesladet den morgenen var...... Ida er superheldig som har slike flotte foreldre Inger!

en stor klem fra meg :)

b1te said...

Så flotte bilder og LO`er! Nydelige ungdommer i bunad:)
Har forresten nedtelling til et besøk hos Famileminner, ett av høydepunktene når jeg er hjemme :)
Ønsker deg en flott sommer:)