Saturday, May 30, 2009

En fantastisk dag.

I dag har det vært en utrolig fin dag her, og vi har vel tilbragt det meste av dagen utendørs.
Bortsett fra en liten tur på Familieminner, og Moa for noen små ærend.
På Ica Maxi fant Ole noen stoooore muffins han abslutt ville jeg skulle kjøpe til han og Ida. Jeg synes de så kvalmende ut jeg, men de gikk ned på høykant.
Ole ville har jordbærmuffins, og jeg må jo innrømme at den var litt søt da....men fortsatt kvalmende i mine øyne:)

Vi kjøpte trippel sjokolade til Ida, og hun var litt mer skeptisk til denne kaloribomba......men hun spiste den da opp.Hmmmmm, skeptisk ja......

Trond klipte gresset og jeg burde strengt tatt vært ute og fortsatt med skvalderkplkrigen min, men det får bli i morra. Hodet mitt har ikke vært godt den siste mnd, og vinklubb hjelper ikke akkurat på formen;) Men tre glass rødvin må jeg da kunne unne meg???? Men det straffet seg dessverre i dag.....har holdt meg mye i skyggen i dag, med solbriller på nesen. I morgen er det nye muligheter for soling håper jeg!!

Men når Trond var så flink så tok jeg en tur bak i hagen bare for å sjekke hvordan det går meg nyttevekstene våre. Jordbærplantene formerer seg noe voldsomt, så avlingen kan bli bra i år håper jeg. Og de amerikanske blåbærene ser også ut til å komme med en bra avling i år.

Vi har epletrær, plomme trær,morelle trær, to sorter rabarbra, stikkelsbær og ripsbær bla. så det er spennede å følge med fremover nå. Håper snegler og andre ulumskheter holder seg unna!!!!
Ellers så er jeg så imponert over en liten tue med "forglemegei" som har kommet opp av asfalten inntil muren vår. Er jo ikke noe jord der, men den har kjempet seg frem, og er så nydelig!! Den skal få stå i fred og lyse opp i bakken, har vært veldig svak for arten siden barndommen jeg....jeg forbinder den av en eller annen grunn med farmoren min, og gode minner med henne!

Håper været blir fint i morra også.....da skal jeg ut å luke nemlig......KANSKJE...:))

3 comments:

Batcheeba said...

Ser at lidenskap for søtsaker ligger godt lagret i genene ja ;)

Tove said...

Wow, Inger - no er eg såååå stolt av deg! Blir kjempespennande å følge bloggen din! Må berre spør om du treng hjelp til dilldall! Du bør forresten laste ned Windows Live Writer om du ikkje allereie har det, er noko heilt anna å blogge når du brukar det!

Ha ein god søndagskveld (som eigentleg er ein slags laurdag...)

Klem

Danielsmamma said...

hmm..det er i hagen din en bør gå på slang skjønner jeg..hehe!
De muffinsene såg skikkelig amerikanske ut ja!! nam nam!! :)