Sunday, May 31, 2009

Sløøøøv dag.

I dag har jeg for det meste vært ute i sola med ei god bok:) Denne boka var midt i blinken for meg, og fanget meg fra første side! Anbefales.

Det er nå en gang slik at når minstemann i huset begynner dagen klokka 04.50 (Ja, du leste riktig!!) Da er ikke mor i det humørfylte hjørnet liksom, jeg vil helst være i fred så jeg slipper å eksplodere av søvnunderskudd! Jeg trenger 7 timer pr natt, MINST! Og hvor ofte får jeg det??? Ikke ofte nok i alle fall. Men når barna hadde fått frokost på terrassen, var resten av dagen min. En god bok, litt is, og farris.....deilig! Utpå dagen fikk jeg fryktelig lyst på rabarbragrøt, for det er deilig i sommervarmen synes jeg. Bare så synd at jeg er den eneste som liker det her i huset. Ja, ja, mer på mor da. Men da jeg var ute og høstet min flotte rabarbra datt jeg, og tok meg for med venstre hånd på muren i bakkant. Jeg hørte en merkelig lyd og skjønte ikke hva det var før jeg kjente at handa mi satt fast i en spiker som sto rett ut!!! Det er vel faktisk den eneste spikeren som finnes på den lange muren.....og den satt jeg nå fast i:( Det var jo bare å ta løs handa og gå inn med tårer i øynene....og et ukvemsord på tunga (som jeg dog IKKE sa). Fikk renset såret og synes litt synd i meg selv. Ida måtte hjelpe meg med å rense og kutte rabarbraen, for det fikset jeg ikke selv.....men store jenter er jammen gode å ha!!!

Jeg nøt rabarbragrøten som ingen andre ville ha, med den obligatoriske fløteskvetten på toppen! Deilig!!! Skulle ønske jeg var finkere til å bruke rabarbraen, det blir liksom suppe, grøt eller rabarbrapai det går i. Men jeg fant en annen oppskrift jeg tenkte å prøve til uka: rabarbra og kokosdessert. Når jeg elsker kokos, så må jo den kombinasjonen være digg.

Om ettermiddagen dro vi innover til gode venner på grilling, det var superdeilig og koselig som alltid! Ida valgte å være hjemme alene, og tror hun koste seg med "sippefilm" og godis.

I morra har vi planlagt fjelltur med grillvennene fra i kveld, bare været holder seg!

Blir tidlig kveld i kveld tror jeg, og forhåpentligvis 7 timer søvn i natt;)


1 comment:

Anonymous said...

Ja, Inger - señor Peregrino var ein ekte "pageturner" - uråd å legge i frå seg! Eg hadde fått boka i gåve og hadde ikkje byrja på den - omtalen din fekk meg til å opne boka - og så var det gjort. Eg kobla ut resten av verda og las. Las overalt gjorde eg... takk for det vesle sparket bak ;-)

Klem, Kristin (ö,)