Sunday, June 14, 2009

Ole 8 år:)

Tenk at min lille gutt har blitt 8 år!! Tiden springer ifra oss, og jeg lurer på hvor ble alle årene av?? Nå er han STOR gutt (147 cm!), og ganske så selvstendig:)Pizza, brus og kaker før lek.
I går hadde han klassefest på G-sport i Breivika.Det var stoooor stas, og full rulle i to timer. Skjønner ikke at det er mulig å springe slik som de i to timer altså. Jeg måtte frem med tørkerullen for å tørke svette av et par stykker.....og passe på at alle var innom drikkestasjonen innimellom,:)

Det er stort lekeland der, med sklier og klartemuligheter i det uendelige, og ballbinge der de spilte basketball og fotball! Ole la seg ganske så sliten og fornøyd den dagen.
Jippi, første samtale på egen mobil!!
Han har ønsket seg mobiltelefon i en evighet, og nå ga vi etter for ønsket...til storesøster Idas store fortvilelse!! Hun var nemlig 9 år når hun fikk, og det er urettferdig selvfølgelig. Men som jeg sier til mine barn og elever: livet er urettferdig, så det må dere bare venne dere til! Noen ganger er det deg det er urettferdig for, andre ganger er det andre som får smake urettferdigheten. Klar for gaver:)

Det var uansett en veldig glad gutt som fikk gaver på sofaen, etter å ha vekt oss. Ja, jeg vet det burde være omvendt, men han er og blir en morgenfugl.....det er ikke vi andre i familien;)

Det er lenge å vente på selskap for en morgenfugl, så han stakk bort til naboen 09.30. Lurt å være ute å få tiden til å gå med lek og moro
Fikk vanngever av Ida.
Trond og jeg ryddet, vasket, hakket, baket, spylet og sprang rundt oss selv en stund, men alt var klappet og klart til gjestene kom. Det er koselig med besøk, men det er alltid litt hektisk, og en får ikke skikkelig tid til å prate skikkelig med alle, men Ole hadde det glimrende i allefall.

Her er nok kaker til minst ett selskap til i allefall, så i morra tar vi med oss noen gutter fra klassen som ikke kunne komme i klassefesten. Da blir det taco og kaker:))
Men nå skal jeg spise et par skiver med brunost....bakte nemlig brød da gjestene dro;)

6 comments:

Tove said...

For ein staseleg 8-åring!!! Høyrest ut som om han har hatt ei super bursdagsfeiring!

Anonymous said...

*smiler*

Ida kan ikke være riktig klok som gir lillebroren et vanngevær på størrelsen med en antiluftskytskanon :)

Glad jeg ikke bor vegg i vegg lenger ^^

Hvitrose said...

Turbo Inger!!!;)))
Høres ut som dere hadde en innholdsrik søndag!!
tror Ole må være meget fornøyd med innsatsen fra familien ja;)
Ha ei superfin uke!!
Klem:)

Kristoffa said...

Takk for besøket og hyggelig hilsen i bloggen min. Koselig at du likte muffinsene og lommetøflene jeg har laget.
Så utrolig fine smykker du har laget. Disse likte jeg! Jeg har også laget en del smykker og synes det er moro. Men, nå er det andre ting jeg liker bedr å pusle med. Heldigvis holder perlene seg og plutselig en dag tar jeg det nok frem igjen.

Jeg misunner deg forresten uteplassen din. Der så det veldig koselig ut. Håper dere får mange fine sommerdager der!

Ha en fin dag!

Klem fra Rita

Kristoffa said...

Takk for besøket og hyggelig hilsen i bloggen min. Koselig at du likte muffinsene og lommetøflene jeg har laget.
Så utrolig fine smykker du har laget. Disse likte jeg! Jeg har også laget en del smykker og synes det er moro. Men, nå er det andre ting jeg liker bedr å pusle med. Heldigvis holder perlene seg og plutselig en dag tar jeg det nok frem igjen.

Jeg misunner deg forresten uteplassen din. Der så det veldig koselig ut. Håper dere får mange fine sommerdager der!

Ha en fin dag!

Klem fra Rita

Renate said...

For en utrolig flott gutt du har der Inger. Og så lik deg i øynene har er. Han må du være uendelig stolt av.

Og så stor han så ut med egen mobil der. man kan nesten se at han strakk seg noen centimeter.

Klem