Tuesday, June 23, 2009

St.Hans feiring


I dag var det siste dagen på jobb, for dette skoleåret. Det er faktisk første gangen jeg ikke leeengter etter denne dagen. Jeg har hatt en utrolig fin vår sammen med klassen min, og det er en glede å få tilbringe dagene sammen med disse strålende, glade, positive barna!!! Vi hadde en koselig avslutning for personalet, med kloke ord og morsomme taler. Det er spesielt en dame på trinnet som har en egen gave når det gjelder å dikte, og det er faktisk ekstra vakkert når det endatil er på nynorsk! Takk Valborg for kloke ord som gav flere enn meg en liten ettertenksom stund i dag:)
Samme dag som det var ferie, så var det jo jammen meg St.Hans også!!! Det kunne fort blitt litt tragikomisk her i heimen, men vi fikset det heldigvis. Ida hadde egne planer sammen med gode venner, de skulle grille og kose seg uten foreldrene over skuldrene....uvant, men Ida var strålende fornøyd med kvelden. Da er vi også fornøyde!For et oppsyn;))
Vi dro ned i fjøra i Hatlane med gode venner, og masse kjentfolk. Veldig koselig, og Ole hadde en super kveld. Det var stort bål, krabbesanking, pølser og godteri:)
Det var mange skolekamerater av Ole der, og da er jo saken "biff".....merket ikke så mye til han egentlig. Bortsett når han skulle ha mat og drikke. På det viset fikk vi voksne faktisk sitte og prate og kose oss. Det er rart når ungene blir så store at de snart er "sjølhjulpne".....men jeg tror ikke vi som foreldre blir overflødige på mange år enda!! HELDIGVIS!

Utpå kvelden fikk vi jammen sjørøverbesøk også!! Stor stas for alle de små som stimlet sammen, da de hørte kanonskuddene!! Ja det var et himla drønn, og fryktelig moro. De må jo ha det veldig gøy de ombord i sjøreøverskuta også.....tenk å reise slik fra bålplass til båtplass og glede alle de små. Jeg innrømmer at jeg som "relativt" voksen også syntes det var kjempemoro!

De sang "hiv o hoi, snart er skatten vår..."
Bare et lite bevis på at været var på vår side i kveld.

Da Ole trakket uti vannet, og ble nokså blaut på beina takket vi for oss, og tuslet oss hjemover.
Har hatt en flott kveld, og en flott oppladning til sommerferien. Og jeg hører rykter om at været nå snur og sola er kommet for å bli.....en stund i alle fall.
Ønsker dere alle en riktig god sommer:))















3 comments:

Hvitrose said...

Skjønner dere hadde en flott st.hans ja:))
Det hadde vi også,i Lerstadvika:))
Været ble jo NYDELIG!!
det skal bli skjønt med ferie no ja:)
jobber ut denne uka!!!
klem:)

Siw-Therese said...

heisann =D
fikk plutseli lyst å kikke innom å fant ut når e såg bilde av dej, at e faktisk savna dej å lattern din =P
ser ut som dokke hadde en flott st.hans ;)
håpe du får en KONGE sommer å at e får høre alt om den i august ;)
GOD SOMMER =D klem Siwen

vivian said...

Hei Inger!
Ja nå er vi hjemme igjen! ;-)
Det var trist at Ole og Preben ikke kom i samme klasse! :-(
Men vi håper å tror at de fortsatt holder sammen. Vi satser på det!

SMIIIIL! Ha en herlig sommer!